Aktualizace předpisů: Nový víkendový harmonogram, změny na startovním roštu a další novinky pro rok 2024

17.01.2024 09:12

Začátek sezóny 2024 se blíží a s ním i závody WorldSBK na Autodromu Most, které se letos uskuteční v termínu 19-21/07. Pojďme se podívat jaké změny čekají na jezdce.

 

Komise Superbike ve složení Gregorio LAVILLA (Dorna, výkonný ředitel WorldSBK), Paul KING (ředitel komise FIM pro okruhové závody), Biense BIERMA (generální tajemník MSMA), Paula DUPARC (manažer komise FIM pro okruhové závody a tajemník komise SBK), za přítomnosti Jorgeho Viegase (prezidenta FIM), Ludovica REIGNIERA (technického ředitele FIM WorldSBK), Dominiqua HEBRARDA (technického manažera FIM CTI) a Světlany Nazarové (koordinátorky FIM CCR) se sešla 28. října 2023, během závěrečného kola šampionátu na okruhu Circuito de Jerez.

Na následných jednáních se jednotlivé strany (FIM-DORNA-MSMA) dohodly na nejdůležitější novinkách pro rok 2024:

- Vedle mistrovství jezdců bylo rozhodnuto o "mistrovství týmů". Byla vytvořena licence pro týmy ve všech třídách. Zapojení týmů do mistrovství je podřízeno získání licence a není povinné.

- Bylo rozhodnuto o výjimce z pravidel minimálního věku pro tři nejlepší jezdce mistrovství světa FIM Supersport300, pro tři nejlepší jezdce mistrovství Evropy FIME Moto2 a pro tři nejlepší jezdce posledního mistrovství Evropy FIME Stock, kteří budou moci v roce 2024 startovat v mistrovství světa FIM Supersport.

- Byl stanoven nový časový harmonogram.

- Aby se vyzdvihly vynikající výkony, rozhodla komise SBK, že pro závod 2 bude prvních 9 pozic na startovním roštu založeno na nejrychlejším čase, který jezdci zaznamenali během závodu 1 (pro WorldSSP, WorldSSP300, WorldWCR).

- V případě porušení přidělení motoru (před závodem) bude jezdec startovat do následujících dvou závodů (závod Superbike 1 a 2 s výjimkou závodu Superpole) ze zadní části startovního roštu a obdrží dvě trestná kola (dříve musel jezdec startovat z výjezdu z boxové uličky po rozsvícení zeleného světla). Tato penalizace se byla shledána spravedlivější s ohledem na rozdílnou délku pitlanů. 

- Pro třídu WorldSBK bude s ohledem na nový maximální objem palivové nádrže (21,0 litrů) povinné používat systém řízení průtoku paliva od roku 2025. Cílem je motivovat k dodržování ekologických směrnic a poskytnout výrobcům platformu pro zvýšení vývoje jejich strojů v těchto oblastech do budoucna,

V roce 2024 proto budou muset dva motocykly od každého výrobce namontovat měřič průtoku paliva a zaznamenávat údaje během tréninků i závodů, aby se ověřil koncept a definovala hodnota pro rok 2025.

- Ve třídě WorldSSP dojde pro rok 2024 ke změnám v pravidlech pro komponenty podvozku: Závodní kit bude k dispozici od všech výrobců a bude omezen na 1 homologovaný závodní kit na závodní sezónu. Závodní kit může být vyroben z jiných OEM dílů nebo ze speciálně vyrobených dílů, což bude záležet na rozhodnutí každého výrobce.

Byl stanoven cenový strop 1000 eur (všechny díly dohromady). To bude pokrývat následující seznam dílů podvozku:
- Trojitá horní a dolní svorka
- představec řízení (včetně ložisek a příslušných ložiskových uložení)
- Zadní závěs bez kyvné vidlice

Dále se nesmí měnit body uchycení zadního zavěšení na rámu a na kyvné vidlici, aby se předešlo případným změnám na rámu a kyvné vidlici.

- Komise SBK potvrdila zavedení udržitelného paliva pro kategorie WorldSBK a WorldSSP od sezóny 2024, přičemž minimální obsah udržitelného paliva bude 40 %.

Toto palivo E40 by mělo být v souladu se specifikací nedávno přijatou v MotoGP™.

Předpisy FIM SBK pro rok 2024, které obsahují podrobné znění změn předpisů, si můžete v nejbližší době prohlédnout na webových stránkách FIM.


Další články


Partneři